Το Σχέδιο “Γεύσεις Ελλήνων Εκλεκτές”

Επίσημη ιστοσελίδα Finest Greek Tastes : www.finestgreektastes.com

Παρουσίαση του Σχεδίου “Γεύσεις Ελλήνων Εκλεκτές”

Το Σχέδιο Συνεργασίας χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα LEADER (Μέτρο 421 «Διατοπική και Διακρατική συνεργασία» του προγράμματος προσέγγισης LEADER, Άξονας 4 ΠΑΑ 2007-2013).

Προϋπολογισμός: 351.000,00 ευρώ

Συμμετείχαν 20 Αναπτυξιακές Εταιρείες (ΟΤΔ LEADER) :

  • Αναπτυξιακή Αχαΐα, Αναπτυξιακή Βορ. Πελοποννήσου,
  • Αναπτυξιακή Γρεβενών, Αναπτυξιακή Δυτ. Μακεδονίας,
  • Αναπτυξιακή Ημαθίας, Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης,
  • Αναπτυξιακή Καβάλας, Αναπτυξιακή Καρδίτσας, Αναπτυξιακή Καστοριάς,
  • Αναπτυξιακή Λάρισας, Αναπτυξιακή Λήμνου, Αναπτυξιακή Μεσσηνίας,
  • Αναπτυξιακή Πάρνωνα,Αναπτυξιακή Πέλλας, Αναπτυξιακή Πηλίου,
  • Αναπτυξιακή Πιερική, Αναπτυξιακή Σερρών, Αναπτυξιακή Φθιωτική,
  • Αναπτυξιακή Φωκική, Αναπτυξιακή Χαλκιδικής

Το Σχέδιο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο συνέδριο της Κορώνης για την Μεσογειακή Διατροφή, τον Αύγουστο του 2012 (Εκδηλώσεις Εβδομάδας Μεσογειακής Διατροφής, 22 έως 25 Αυγούστου 2012, διοργάνωση από τον Δήμο Πύλου-Νέστορος), με στόχο τη διαφύλαξη και προώθηση της Μεσογειακής Διατροφής ως πολιτιστικό αγαθό, ενταγμένο στον Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας, της UNESCO.

Η ευκαιρία

Ευνοϊκές συγκυρίες για την υλοποίηση της ιδέας:

  • Οι δράσεις και η πολυετής εμπειρία των Αναπτυξιακών Εταιρειών σε τομείς που εμπλέκονται με τηνπαραγωγή, τη μεταποίηση και τη γαστρονομία.
  • Η ανάγκη εναλλακτικής ματιάς και αξιοποίησης των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της ελληνικής παραγωγής και γαστρονομίας, στην εποχή που η προσοχή του κόσμου είναι στραμμένη στη μαγειρική και την κουζίνα.
  • Η ύπαρξη και δυνατότητα χρήσης σχετικών κονδυλίων του προγράμματος LEADER.

Η κεντρική ιδέα

Ανάδειξη των εκλεκτών ελληνικών γεύσεων οι οποίες δημιουργούνται με αναγνωρισμένα, πιστοποιημένα (ΠΟΠ, ΠΓΕ) και εκλεκτά προϊόντα από την κάθε περιοχή της Ελλάδας.

Σκοπός η ανάδειξη και εξέλιξη της γαστρονομικής μας παράδοσης, προς όφελος της αγροτικής οικονομίας και του τουρισμού, μέσα από σύγχρονη ματιά και εργαλεία.

Δίκτυο Εκλεκτών Ελληνικών Γεύσεων

Εργαλείο υλοποίησης του σχεδιασμού του Σχεδίου, είναι το Δίκτυο Δήμων Εκλεκτών Ελληνικών Γεύσεων το οποίο έχει δημιουργηθεί και θα υποστηριχθεί από το Σχέδιο.
Στο Δίκτυο συμμετέχουν :

  • οι Αναπτυξιακές-Εταίροι του Σχεδίου,
  • οι ΟΤΑ των εμπλεκόμενων περιοχών και
  • οι παραγωγικοί φορείς της Ελλάδας.

Το Δίκτυο θα αξιοποιήσει τα υπόλοιπα εργαλεία που θα δημιουργήσει το Σχέδιο και θα έχει βιώσιμη προοπτική, ευρεία απήχηση και εθνικό χαρακτήρα, εκπροσωπώντας όλες τις περιοχές της Ελλάδας με αναγνωρισμένα, φημισμένα, χαρακτηριστικά και ποιοτικά προϊόντα.

Τα κλειδιά της επιτυχίας

  • Το εθνικό βεληνεκές του Σχεδίου.
  • Η συμμετοχή-ρεκόρ των 20 Εταίρων.
  • Η στόχευση, για πρώτη φορά, στην υπεραξία των αναγνωρισμένων/ πιστοποιημένων Π.Ο.Π. – Π.Γ.Ε. και άλλων εκλεκτών και φημισμένων προϊόντων και στη διασύνδεσή τους με την τοπική γαστρονομία και με δράσεις εναλλακτικού και γαστρονομικού τουριστικού ενδιαφέροντος.
  • Η διασφάλιση της διάρκειας του έργου, μέσω της σύστασης του Δικτύου «Γεύσεις Ελλήνων Εκλεκτές».
  • Η ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής όλων των Π.Ο.Π. – Π.Γ.Ε. και άλλων εκλεκτών και φημισμένων προϊόντων της χώρας και των παραγωγών περιοχών στο Δίκτυο «Γεύσεις Ελλήνων Εκλεκτές».
  • Ο σχεδιασμός και η δημιουργία σύγχρονων εργαλείων προβολής.
  • Η δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού παρουσίασης των εκλεκτών γεύσεων και των τόπων των εμπλεκόμενων περιοχών,
  • Η συνεργασία με αναγνωρισμένες προσωπικότητες και επαγγελματίες από τον χώρο της παραγωγής και της μεταποίησης, της εστίασης και της γαστρονομίας, του τουρισμού, των ΜΜΕ και του marketing.

Το Σχέδιο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Δράσεις του Σχεδίου

Α. Το ποιοτικό απόθεμα της ελληνικής αγροτικής παραγωγής και γαστρονομίας.

1. Επιστημονική παρουσίαση της διατροφικής αξίας της ελληνικής κουζίνας και των ελληνικών προϊόντων ποιότητας.
2. Ερευνητικές εργασίες αύξησης προστιθέμενης αξίας στην ελληνική διατροφή και στα προϊόντα ποιότητας.
3. Μελέτη – Έρευνα αγοράς διείσδυσης πιστοποιήσεων Π.Ο.Π., Π.Γ.Ε.

Β. Προβολή και εξωστρέφεια των εκλεκτών ελληνικών γεύσεων με τα πιο εκλεκτά ελληνικά προϊόντα.

1. Εκπόνηση σχεδίου δράσης/ marketing plan.
2. Δράσεις προβολής και εξωστρέφειας.

  • Παρουσίαση, προβολή και δημοσιογραφική κάλυψη των εκδηλώσεων.
  • Δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού.
  • Κατασκευή/δημιουργία ιστοσελίδας.
  • Γραφιστική επιμέλεια του Σχεδίου, του Δικτύου και του υλικού προβολής εκδηλώσεων.
  • Κεντρική εκδήλωση προβολής του Σχεδίου.
  • Συμμετοχή σε εκθέσεις και δράσεις προβολής.
  • Τοπικές δράσεις τουριστικής αξιοποίησης.

Γ. Δίκτυο «Γεύσεις Ελλήνων Εκλεκτές».
1. Σχέδιο δράσης και στρατηγική Δικτύου.
2. Σύσταση Δικτύου/ νομικού προσώπου.
3. Συνέδριο ανάδειξης Δικτύου και Σχεδίου.

Δ. Οργάνωση και συντονισμός Σχεδίου.
1. Δαπάνες συντονιστικών ενεργειών.
2. Υπηρεσίες συμβούλου για την υποστήριξη του Σχεδίου.

Ε. Συναντήσεις – Τεχνική υποστήριξη.